Zasúťažte si

Tunel Okruhliak má už vyrazený skoro kilometer

Raziace práce v tuneli Okruhliak postupujú, na úseku rýchlostnej cesty R4 pokračujú aj práce na zakladaní mostov. Tunel v dĺžke 1,8 kilometra sa razí od konca vlaňajšieho apríla a aktuálne je vyrazených 900 metrov v každej z rúr. Vyťažené kubíky horniny sa používajú ako násypový materiál do ostatných stavebných objektov. V oboch rúrach sa súčasne razí s určitým odstupom od kaloty aj stupeň (lavica) a dno.

Tunel Okruhliak je razený cyklickým spôsobom razenia v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov. Tunel je súčasťou stavby R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa.

V tuneli sme už začali realizovať aj práce na sekundárnom ostení a drenážnom odvodnení tunela. „Zhotovených je 39 blokov železobetónových spodných klenieb tunela, vrátane základových pásov v ľavej tunelovej rúre a 8 blokov spodných klenieb v pravej tunelovej rúre,“ počíta Július Mihálik, investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Stavebné práce postupujú aj na ďalších objektoch. Na úseku pokračujú práce na zakladaní mostov, budovaní pilierov, práce na výkopoch a na budovaní násypov. Finálne ukončené sú práce na preložkách inžinierskych sietí aj práce na prístupových cestách. Budujú sa už aj nosné konštrukcie mostov.

O stavbe R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa 

Táto časť rýchlostného ťahu R4 bude dlhá 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. V celom koridore tunela Okruhliak je horninový masív s výskytom ílu, ílovcov, siltovcov a pieskovcov.

Úsek rýchlostnej cesty R4 ušetrí motoristom v budúcnosti v priemere 7 minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín.

Stavba financovaná aj z Európskych zdrojov 

Národná diaľničná spoločnosť predložila Európskej komisii žiadosť o nenávratný finančný príspevok, táto žiadosť bola schválená a Slovensko získa viac ako 69 miliónov eur z európskych zdrojov na výstavbu R4 Prešov, severný obchvat II. etapa a projektovú dokumentáciu pre úseky R4 medzi Kapušanmi a štátnou hranicou SK/PL. V silnej konkurencii viac ako stovky európskych projektov bola pre stavbu prešovskej R4 schválená druhá najvyššia suma, hneď po nemeckom železničnom projekte. Ide o zdroje v rámci nástroja na prepájanie Európy (CEF), výzva na projekty s vojensko-civilným využitím.

NEOBÍĎTE NAŠU SÚŤAŽ
A PRIHLÁSTE SA DO NEWSLETTERA


© 2021 - 2023 Národná diaľničná spoločnosť, a.s. | Ochrana osobných údajov | Vyrobila PROGNESSA