Už o pár dní nastane ruch v prešovských masívoch. Na stavenisko ďalšej etapy R4 nastúpia geodeti, ktorí vytýčia dočasné zábery stavieb, neskôr budú na rade pyrotechnici a archeológovia, ktorí vykonajú odborný prieskum. Medzi prvé práce bude patriť aj výrub drevín, teda vyčistenie staveniska. Národná diaľničná spoločnosť začína s výstavbou R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa s tunelom Okruhliak.
Po úvodných prácach sa začne realizácia prístupových ciest, zriadenie staveniska a môže sa začať samotná výstavba jednotlivých objektov. Práce na preložkách inžinierskych sietí a budovanie samotných prístupov k portálom tunela budú tiež medzi prvými stavebnými prácami.
V závislosti od počasia budú do konca roka prebiehať aj jednotlivé stavebné práce. Pri mostoch sa začne s realizáciou zakladania, spodnej stavby, v prípade tunela Okruhliak sa zaistia stavebné jamy a pripravíme sa na začatie razenia tunela. Razenie tunela Okruhliak je aj jedným z dôležitých míľnikov tejto stavby. V rámci trasy rýchlostnej cesty začneme s odhumusovaním, realizáciou sanačných opatrení a s budovaním telies násypov.
Už od začiatku výstavby budú na stavbe prítomní mnohí špecialisti a viacero mechanizmov – od bagrov, po buldozéry, valce, nákladné autá, vŕtacie súpravy až po žeriavy. Na stavbe II. etapy prešovského severného obchvatu ich čaká viacero výziev a zaujímavostí – výstavba takmer dvojkilometrového tunela Okruhliak bude z hľadiska geologických pomerov skutočným stavebným orieškom.